- Habituar-se a parlar en català en situacions lúdiques.
- Incrementar el lèxic, consolidar l’ortografia de les paraules, produir sons amb més claredat i definició a través del joc i de les endevinalles .
- Realitzar un treball d’ús de la llengua Catalana i de socialització en un context no formal (fora de les aules) on hi pot participar tota la comunitat educativa: els/les alumnes, el professorat, els pares, mares o tutors, els monitors, les cuineres, el conserge...
Materials:
- La frase enigmàtica del mes
- Cartolines, paper d’embalar, retoladors
- Plastificacions
- Un espai a l’entrada del centre escolar que sigui visible per tothom.
- Una caixa per recollir totes les respostes dels concursants.
Desenvolupament:
- Fer un recull de endevinalles o frases enigma.
- Realitzar un mural on hi escriurem en gran una frase enigma cada mes.
- Penjar aquest mural en un lloc visible a l’entrada del centre escolar.
- A través de les tutories explicar el funcionalment del joc a tots els alumnes i sectors de la comunitat educativa.
- Desenvolupament autònom del joc: cada membre de la comunitat educativa que sap la resposta a l’enigma del mes l’ escriurà en un paper i la dipositarà en una caixa pensada per recollir aquesta tasca.
- Al final del mes es miraran les respostes i s’escriurà el nom o els noms de les persones que ho han encertat.
Seguiment:
- El seguiment de l’activitat és directe per part de la coordinadora LIC.
- És una activitat lúdica amb continguts curriculars.
Avaluació:
- L’avaluació serà la bona acollida i esdevenir de l’activitat. I la valoració que en faci el professorat i la comunitat educativa.
Implantació:
- Al segon trimestre del curs 2008-09.
Extrapolació:
- S’espera augmentin els graus d’excel·lència de l’alumnat en usos i qualitat de la llengua que van adquirint.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Podeu escriure els vostres comentaris aqui: